Dag 1

25 maart 2015 - Lissabon, Portugal

Om 5u50 begon het avontuur, met de twee laatste jaren Toerisme op reis!

Nadat we samenkwamen op de parking van het Kapermolen zwembad en elkaar een ontzettend vroege morgen hadden toegewenst zorgden de coördinatoren van de dag; Timo, David en Thiebe ervoor dat iedereen een hapje en drankje kreeg om wakker te worden. Terwijl we de slaap nog uit onze ogen veegden werd de bagage in de autocar gelegd. Na ongeveer een kwartiertje begeleidde de coördinatoren de leerlingen de bus op en vertrokken we naar de luchthaven van Zaventem.

Na een korte rust op de bus konden we eindelijk uitladen. We verzamelden samen binnenin de inkomsthal. Nadat er een korte plaspauze werd gehouden was het tijd om de bagage in te checken en te vertrekken naar de transferzone.

De vlucht verliep zonder enig probleem (iedereen sliep). Toen we aankwamen werden we begroet met de stralende en warme zon van Lissabon. Toen iedereen verzameld was gingen we de bagage afhalen van de bagageband. Dit duurde ongeveer een half uurtje. Hierna gingen we naar buiten om op de bus te wachten. Toen deze aankwam werd het even chaotisch. De leerlingen zaten op elkaar gepropt, de bagage lag in het gangpad en er kwamen alsmaar andere toeristen bij. Gelukkig was het maar een kort ritje en konden we snel van de bus. Tien minuutjes later kwamen we te voet aan in het hotel. Na een korte kennismaking met de kamer en eventjes gerelaxt te hebben verzamelden we allemaal buiten aan het hotel.

In het park recht tegenover het hotel had Silke haar gidsbeurt aan ons gepresenteerd. Ze had het over Portugal onder het bewind van Salazar, en over meer algemene onderwerpen zoals het aandeel toerisme, en bevolkingsaantal.

Hierna gingen we de stad verkennen, de volledige avond was namelijk vrij gehouden. Om 22u verzamelden we allemaal terug op de plaats waar we hadden afgesproken, een groot plein in het midden van de stad, en gingen we terug naar het hotel om te slapen.

1. Kuipers:
    Prima!
    Proberen jullie wel de plaatsen waar de fotootjes werden genomen op het stadsplan van Lissabon te situeren!
    Groetjes!
  2. Benny Madalijns:
    29 maart 2015
    Hallo allemaal...maak er een leuke en bovenal leerrijke trip van. Snuif zoveel mogelijk de locale cultuur op en geniet alvast van de rijkelijke architectuur en bijhorende kunstuitingen...Vergeet bovendien niet volmondig te proeven van al de mogelijke heerlijkheden die Lissabon en omstreken te bieden heeft op culinair vlak...jammer dat ik er niet bij kon zijn...maar niet getreurd het is JULLIE reis en ik gun het jullie allen van harte...
    B.Madalijns, leraar cultuurgeschiedenis
  3. Véronique Vangronsveld:
    29 maart 2015
    Superrrrr!! Ben beetje jaloers! ;-)
    Geniet er nog van... mis jullie...
  4. Edwina Verdingh:
    29 maart 2015
    Super! De zon hebben jullie dus al te pakken. Geniet!
  5. François Wagemans:
    29 maart 2015
    Ik was er echt graag bij geweest, maar als je lichaam niet meer mee wil moet je daarnaar luisteren! Ik wens jullie allen een hele fijne reis. Voor mijn collega's en super-problem-solvers: wees streng maar rechtvaardig. Voor de leerlingen van 6 TT : wees een voorbeeld voor de bleukes. Voor 5TT : veel succes met jullie gidsbeurten.
  6. Karel De Lahaye:
    30 maart 2015
    Doe de groeten aan Ricardo Reis.
    Geniet en ontdek.
    Veel groeten.
  7. Brigitte Bodson:
    30 maart 2015
    Aan de foto's op Facebook te zien hebben jullie prachtig weer dus deze reis kan niet meer stuk. Ik ben van plan om in de zomervakantie ook naar Lissabon te gaan dus breng zeker wat leuke tips mee voor mij. Ben toch een beetje jaloers hoor. Ik wacht vol spanning op de rest van jullie verhalen, de reisblog is een tof idee.
  8. Katleen Roosen:
    30 maart 2015
    Heb al prachtige foto's gezien! Zo heb ik toch een beetje het gevoel erbij te zijn...
    Een veilige terugreis!