Dag 4

28 maart 2015 - Lisboa, Portugal

Vandaag was het weer vroeg opstaan! We zijn naar de Bairro Alto en de Chiado wijk geweest. De eerste gidsbeurt werd gegeven door Femke, ze gidste de Igreja Do Camrro en Igreja Sao Roque. Hieraan hing een museum vast waar we een gratis rondleiding kregen omdat we afkomstig waren van Vlaanderen, wat een zeer grote invloed heeft gehad op de kunst in Portugal.

Daarna wandelde we door naar het Café a Brasileira dat gegidst werd door Sara. Ze vertelde ons meer over de cultuur en de invloed van het prachtige cafeetje. Hierna werd er meer verteld over Fernando Pessoa door Walter.

Na een korte middagpauze hebben we onze wandeling doorgezet naar de markt van Cais do

Sodre, die gegidst werd door Sara. De laatste gidsbeurt was de Casa dos Bicos die gegidstwerd door Walter.

Hierna hadden we vrij tot 22:00 uur, iedereen had de keus om te doen wat ze wilden.
We hadden een grote keus aan kleine restaurantjes om te gaan eten.

Toen we om 22:00 uur in het hotel aankwamen begon de bespreking van de dag en werd het woord aan de coördinatoren van de volgende dag gegeven, daarna moest iedereen naar zijn kamer en gingen we slapen om uitgerust te zijn voor de volgende dag.