Dag 3

27 maart 2015 - Lisboa, Portugal

Vandaag zijn we naar Belem geweest. Daphne, Mary en Cheyenne kwamen ons wekken om 7u15. Nog met slaap in onze ogen maakten we ons klaar en gingen ontbijten. Broodjes, ei, cornflakes, fruit. Te klagen hadden we zeker niet!

We konden niet lang blijven zitten want om 9u moesten we al vertrekken naar de bus. Duwen, duwen en nog meer duwen. Zorgen dat we er allemaal in zaten. Na een half uurtje gepuft te hebben op de warme en overvolle bus, kwamen we aan in Belem. We stonden al meteen voor onze eerste bezienswaardigheid. Mosteiros de Jeronimos, een van de meest indrukwekkende gebouwen in Lissabon!

Toen we binnen kwamen merkten we meteen de prachtige binnentuin op. Het zonnetje scheen en we werden meteen goed gezind.

Hannah nam het woord en begon met haar gidsbeurt. Ze vertelde ons over de bouw van het klooster, dat het ter ere van Vasco da Gama was opgericht en leidde ons door het volledige gebouw.

Na Hannah haar gidsbeurt nam Anne-Sophie het woord over. Zij bracht ons meer bij over Vasco da Gama terwijl we neer konden kijken op zijn wereldbekende graftombe.

Na een goedgevulde middagpauze bracht Damian dan weer zijn gidsbeurt over het monument van de ontdekkingsreizigers. Hierop staan veel belangrijke zeevaarders die in de geschiedenis van Lissabon een grote rol hebben gespeeld zoals Hendrik de Zeevaarder en Vasco de Gama zelf.

Toen Damian zijn gidsbeurt had afgerond was het tijd om te luisteren naar Vicky Smets. Zij vertelde over de Ponte de 25 Abril, oftewel de brug van de 25ste april, die over de Taag loopt.

Meteen hierna vertrokken we naar Torre de Belem. Gelukkig moesten we hiervoor niet al te ver meer wandelen. Na wat gerelaxed te hebben in het park, en de toren wat te hebben bewonderd gingen we verder tot LX factory voor de laatste gidsbeurt van de dag, ook door Vicky. LX factory is de befaamde artiestenwijk van Lissabon met veel kleine winkeltjes en retrocafeetjes.

Na deze leuke en warme dag konden we weer terugkeren naar Lissabon centrum om aan het avondeten te beginnen.

Voldaan konden we ons bed ingaan, op naar dag 4.